|
DPC Team Switch This forum belongs to DPC Team Switch
|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
CowArt Opoe2

Joined: 27 Oct 2004 Posts: 4707 Location: Knusterooierslaand
|
Posted: Sat Jan 01, 2005 14:44 Post subject: F@H FAQ |
|
|
F@H, wazda?
Het project Folding@Home van Stanford University houdt zich bezig met het onderzoek naar het vouwen van eiwitten om daarmee de samenvoeging van eiwitten en aanverwante ziekten te leren begrijpen. Een verhaal over de wetenschappelijke achtergronden daarvan kun je hier lezen.
Oké, klinkt als een goed doel! Waar vind ik de software?
Er is Folding@Home-software beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X. De software kun je hier downloaden. Ook vindt je hier de installatie-instructies. Let bij het installeren ook op wat hieronder bij registratie is beschreven. Voorts bestaat er nog een uitstekende FAQ van DPC over Folding@Home, te vinden in de Wiki.
Waar moet ik mij registreren?
Voor Folding@Home hoeft niet op de site van het project geregistreerd te worden. Alle registraties worden in de client geregeld. De consequentie hiervan is dat je punten voor altijd blijven staan op de username die op het moment van flushen in de client stond. Kies je nickname dus zorgvuldig en vul deze bij al je clients exact hetzelfde in! In je nickname zijn spaties niet toegestaan. Ook de tekens "#", "^", "~" en "|" mogen niet gebruikt worden.
- Username: DPC_Team_Switch0username
- Teamnumber: 92 (Het teamnummer van DPC)
Kan ik F@H op offline-bakken draaien?
Dat kan, maar kost wat moeite. Hier in de DPC-F@H-FAQ wordt beschreven hoe dat moet.
Ik vind het stoer om te MegaFlushen, kan dat ook?
Ook dit kan, en kost wat moeite. Hier in de DPC-F@H-FAQ staat hoe het moet. Het was in het verleden een ingewikkeld verhaal, en dat is het ook gebleven.
Een andere optie om een tijdje te sparen is door de client "dubbel" te laten draaien, met verschillende machine-id's en de één met een hogere prioriteit dan de andere. Zodra de eerste client (met de hoogste prioriteit) door zijn werk heen is moet de tweede het automatisch overnemen. Zodra deze tweede het werk heeft overgenomen kan de eerste worden uitgeschakeld, en kan een client derde worden ingeschakeld. Ook dit is een vrij bewerkelijk verhaal, maar biedt de mogelijk onbeperkt te sparen, mits je maar zorgt dat je binnen de deadlines van je eiwitjes blijft.
Ik heet Sweetdude en wil graag aan het handje door het installatieproces worden geleid. Kan dat?
Jazeker kan dat. U vraagt en wij draaien! Aangezien de commandline-client van Windows en Linux praktisch hetzelfde zijn, worden die hieronder gelijktijdig uitgeschreven. Hierbij ga ik er wel even vanuit dat de machine aan een permanente internetverbinding hangt:
- Maak op je systeem een map aan om de client in te draaien:
| Code: | WIN: mkdir d:\dpc\fah\windows\
LIN: mkdir /data/dpc/fah/linux/ |
en ga naar die map:
| Code: | WIN: cd e:\dpc\fah\windows\
LIN: cd /data/dpc/fah/linux/ |
Download de Windows-client of de Linux-client en plaats deze in de map die je zojuist hebt aangemaakt (En ja, ook de Linux-client is inderdaad een .exe file).
De echte linux-cli-freak gebruikt uiteraard:
| Code: | | LIN: wget http://www.stanford.edu/group/pandegroup/release/FAH504-Linux.exe |
Start de client:
| Code: | WIN: FAH504-Console.exe
LIN: ./FAH504-Linux.exe |
Als de client voor de eerste keer gestart wordt, zullen een aantal vragen beantwoord moeten worden. Deze vragen zijn voor de Windows- en de Linux-client vrijwel identiek:
| Code: | Note: Please read the license agreement (FAH504-Linux.exe -license). Further
use of this software requires that you have read and accepted this agreement.
--- Opening Log file [December 15 18:46:07]
# Linux Console Edition #######################################################
###############################################################################
Folding@Home Client Version 5.04
http://folding.stanford.edu
Launch directory: /data/dpc/fah/linux
Executable: ./FAH504-Linux.exe
[18:46:07] Configuring Folding@Home...
User name [Anonymous]? |
Vul in: DPC_Team_Switch0username (Even voor de zekerheid: die 0 is een nul)
Vul in: 92
| Code: | Launch automatically at machine startup, installing this as a
service (yes/no) [no]? |
Deze vraag is Windows-only. Het is wellicht handig om F@H als service te installeren. Dan kun je na een reboot in ieder geval niet vergeten de client te starten.
| Code: | | Ask before fetching/sending work (no/yes) [no]? |
Vul in: no
| Code: | | Use Internet Explorer Settings (no/yes) [no]? |
Je zou het niet verwachten, maar ook deze vraag is Windows-only Als je hier met yes antwoordt, zal de client de instellingen van een eventuele proxy uit IE overnemen. De vraag "use proxy?" hieronder zal dan worden overgeslagen.
| Code: | | Use proxy (yes/no) [no]? |
Vul in wat van toepassing is. Vul je hier yes in, dan krijg je nog een aantal vragen over de gegevens van de proxy.
| Code: | Allow receipt of work assignments and return of work results greater than
5MB in size (such work units may have large memory demands) (no/yes) [no]? |
Vul je voorkeur in.
| Code: | | Change advanced options (yes/no) [no]? |
Vul je hier no in, dan ben je klaar met de configuratie en zal de client de eerste WU downloaden en gaan verwerken. Vul je yes in, dan volgen er nog wat vragen:
| Code: | | Core Priority (idle/low) [idle]? |
Vul je voorkeur in.
| Code: | | CPU Usage requested (5-100) [100]? |
Een Windows-only vraag. Ik zie geen reden om dit lager dan 100(%) te zetten.
| Code: | | Disable highly optimized assembly code (no/yes) [no]? |
Vul no in. Iets wat zo 1337 klinkt gaan we natuurlijk niet uitzetten, dat kan altijd nog als de client vastlopers vertoont.
| Code: | | Pause if battery power is being used (useful for laptops) (no/yes) [no]? |
Alweer een Windows-only vraag. Geef je voorkeur aan.
| Code: | | Interval, in minutes, between checkpoints (3-30) [15]? |
Hiermee geef je aan om de hoeveel minuten de client de tussentijdse resultaten moet opslaan.
| Code: | | Request work units without deadlines (no/yes) [no]? |
Als je denkt dat je client de WU's niet voor de deadline af kan hebben (omdat de pc bijvoorbeeld maar een paar uur dag aanstaat) dan kun je hier aangeven dat je WU's zonder deadline wilt ontvangen. WU's die na de deadline worden ingeleverd zijn geen punten meer waard. Deze optie heb je ook nodig als je wilt gaan MegaFlushen of als je pc geen vaste internet verbinding heeft.
| Code: | Ignore any deadline information (mainly useful if
system clock frequently has errors) (no/yes) [no]? |
Zolang je systeemklok niet van slag is, kun je hier gewoon no invullen.
| Code: | | Machine ID (1-8) [1] |
Als je systeem meerdere fysieke of logische processoren heeft (Denk aan Hyper Threading en Dual of Quatro systemen), mag je met dit getal gaan spelen. Hiervoor verwijs ik je door naar dit stuk in de DPC-F@H-FAQ. Overigens is er inmiddels ook een bèta versie van een SMP (Symmetric Multi-processing) client beschikbaar. Als je het aandurft kun je deze installeren, dan hoef je niet te prutsen met twee of meer clients naast elkaar draaien. Let op: het is een bèta-client, dus er bestaat altijd de kans op bugs. Als compensatie leveren de bèta-eiwitjes van F@H doorgaans wel meer puntjes op dan de normale eiwitjes.
Na het beantwoorden van alle vragen zal de client de eerste WU downloaden en gaan verwerken. Mocht je de client willen stoppen, dan kan dat door CTRL-C in te drukken.
De client kan opnieuw gestart worden met de opdracht:
| Code: | WIN: FAH504-Console.exe
LIN: ./FAH504-Linux.exe |
Dit is niet nodig als je de client onder Windows als service hebt geinstalleerd, start in dat geval de service of herstart de pc.
Wil je naderhand nog iets in je configuratie veranderen, stop dan de client en geef de volgende opdracht:
| Code: | WIN: FAH504-Console.exe -config
LIN: ./FAH504-Linux.exe -config |
De client zal dan alle bovenstaande vragen doorlopen.
Opmerking: Verander NOOIT handmatig iets aan het config.ini bestand. De client kan dan het bestand resetten naar default instellingen waardoor je wu niet onder DPC en Switch wordt opgestuurd!
Hier in de DPC-F@H-FAQ vind je een overzicht van alle flags die je op de commandline nog aan de client kunt meegeven.
Heb je de client als service geinstalleerd onder windows, dan zul je helaas het register moeten bewerken om de flags te gebruiken. Gebruik het tooltje regedit en ga naar
| Code: | | HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\FAH@... |
Daar zie je een key "Imagepath" staan met al 1 flag. Bewerk deze key en gooi er simpelweg de gewenste flags achteraan. Bijvoorbeeld:
"D:\DC\F@H\Folding@home\fah504-Console -svcstart -forceasm -advmethods -verbosity 9"
Zo, de client is op al mijn computers geïnstalleerd, maar nu verveel ik me. Is er nog meer te doen?
Uiteraard is er meer, "the best is yet to come": Om te beginnen wil je natuurlijk weten wat de client uitvreet. Hiervoor zijn verschillende third-party applicaties geschreven, kijk hier maar eens.
Naast deze programma's biedt de text-only-client ook nog de mogelijkheid om wat informatie te geven. In de client-folder staat namelijk het bestand "MyFolding.html" wat je met je browser kunt openen. Je krijgt dan een simpele webpagina te zien, met links naar onder andere het bestand "unitinfo.txt", waarin je kunt lezen met wat voor eiwit je client bezig is en hoever hij daarmee gevorderd is. De naam van het eiwitje waar je client mee bezig is kun je eventueel weer opzoeken in deze lijst, daar vindt je wat wetenschappelijke informatie en (niet onbelangrijk) hoeveel punten je straks voor dit eiwitje gaat krijgen.
Daarnaast biedt "MyFolding.html" links naar je persoonlijke statistieken op de site van F@H, met een overzicht van de reeds ingeleverde WU's.
Ik wil meer stats! Ik wil meer stats!
Er zijn talloze stats-sites beschikbaar, maar de stats van Speedkikker vormen de basis voor de DPCH's en hebben subteamstats!
Ik verveel me nog steeds. Heb je nog meer?
Tsja, weinig eigenlijk:
- Ga eens wat lezen of posten in de DPCH op /5.
- Ga eens wat lezen of posten in het officiële F@H forum.
- Ga eens op bezoek in een forum van een van de naaste concurrenten van DPC.
- Behang je kamer met de certificaten die je bij dit project krijgt. Via MyFolding.html kun je naar je persoonlijke statistiek-pagina op de site van F@H waar je de certificaten kunt downloaden.
- Ga een hobby zoeken!
_________________ Doe mij maar een espresso zoals het hoort: "Black as the devil, hot as hell, pure as an angel, sweet as love".
http://team-switch.myminicity.com/
Last edited by CowArt on Wed Mar 28, 2007 20:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Pjabber Site Admin

|
Posted: Sun Jan 09, 2005 06:17 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Code: | | Machine ID (1-8) [1] |
Als je systeem meerdere fysieke of logische processoren heeft, mag je met dit getal gaan spelen. Hiervoor verwijs ik je door naar dit stuk in de DPC-F@H-FAQ. |
Op verzoek van Klungel aangepast naar:
| Quote: | | Code: | | Machine ID (1-8) [1] |
Als je systeem meerdere fysieke of logische processoren heeft (Denk aan Hyper Threading en Dual of Quatro systemen), mag je met dit getal gaan spelen. Hiervoor verwijs ik je door naar dit stuk in de DPC-F@H-FAQ. |
_________________ Team-Switch
AMD-Users
PG stats |
|
| Back to top |
|
 |
Pjabber Site Admin

|
Posted: Sun Jan 09, 2005 06:27 Post subject: |
|
|
| Quote: | [*]De client kan opnieuw gestart worden met de opdracht:
| Code: | WIN: FAH502-Console.exe
LIN: ./FAH502-Linux.exe |
[*]Wil je naderhand nog iets in je configuratie veranderen dan geef je de volgende opdracht:
| Code: | WIN: FAH502-Console.exe -config
LIN: ./FAH502-Linux.exe -config |
De client zal dan alle bovenstaande vragen doorlopen. |
Aangepast naar:
| Quote: | [*]De client kan opnieuw gestart worden met de opdracht:
| Code: | WIN: FAH502-Console.exe
LIN: ./FAH502-Linux.exe |
Dit is niet nodig als je de client onder Windows als service hebt geinstalleerd, start in dat geval de service of herstart de pc.
[*]Wil je naderhand nog iets in je configuratie veranderen, stop dan de client en geef de volgende opdracht:
| Code: | WIN: FAH502-Console.exe -config
LIN: ./FAH502-Linux.exe -config |
De client zal dan alle bovenstaande vragen doorlopen.
Opmerking: Verander NOOIT handmatig iets aan het config.ini bestand. De client kan dan het bestand resetten naar default instellingen waardoor je wu niet onder DPC en Switch wordt opgestuurd! |
AMD-Users
PG stats |
|
| Back to top |
|
 |
Pjabber Site Admin

|
Posted: Sun Jan 09, 2005 06:37 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Code: | | Request work units without deadlines (no-pref/no/yes) [no-pref]? |
Als je denkt dat je client de WU's niet voor de deadline af kan hebben (omdat de pc bijvoorbeeld maar een paar uur dag aanstaat) dan kun je hier aangeven dat je WU's zonder deadline wilt ontvangen. Deze heb je ook nodig als je wilt gaan MegaFlushen. WU's die na de deadline worden ingeleverd zijn geen punten meer waard. |
Aangepast naar:
| Quote: | | Code: | | Request work units without deadlines (no-pref/no/yes) [no-pref]? |
Als je denkt dat je client de WU's niet voor de deadline af kan hebben (omdat de pc bijvoorbeeld maar een paar uur dag aanstaat) dan kun je hier aangeven dat je WU's zonder deadline wilt ontvangen. WU's die na de deadline worden ingeleverd zijn geen punten meer waard. Deze optie heb je ook nodig als je wilt gaan MegaFlushen of als je pc geen vaste internet verbinding heeft. |
AMD-Users
PG stats |
|
| Back to top |
|
 |
Pjabber Site Admin

|
Posted: Sun Jan 09, 2005 06:49 Post subject: |
|
|
| Quote: | | [*]Hier in de DPC-F@H-FAQ vind je een overzicht van alle flags die je op de commandline nog aan de client kunt meegeven. |
Aangepast naar:
| Quote: | [*]Hier in de DPC-F@H-FAQ vind je een overzicht van alle flags die je op de commandline nog aan de client kunt meegeven.
Heb je de client als service geinstalleerd onder windows, dan zul je helaas het register moeten bewerken om de flags te gebruiken. Gebruik het tooltje regedit en ga naar
| Code: | | HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Services\FAH@...: of HKEY_LOCAL_MACHINE\CURRENTCONTROLLSET\SERVICES\FAH@...: |
Daar zie je een key "Imagepath" staan met al 1 flag. Bewerk deze key en gooi er simpelweg de gewenste flags achteraan. Bijvoorbeeld:
"D:\DC\F@H\Folding@home\fah502-Console -svcstart -forceasm -advmethods -verbosity 9" |
AMD-Users
PG stats |
|
| Back to top |
|
 |
Pjabber Site Admin

|
Posted: Sun Jan 09, 2005 06:56 Post subject: |
|
|
| Cow_tipping wrote: | | en wat kan ik tegenwoordig met de advanced settings? |
Denk dat niemand je vraag begrijpt De Advanced settings staan volgens mij hierboven in de FAQ beschreven. En als je doelt op de 'flags' die staan uitvoerig beschreven als je de link volgt die er bij staat..
Heb je post bij deze verwijderd Indien je iets anders bedoelde, graag even toelichten. _________________ Team-Switch
AMD-Users
PG stats |
|
| Back to top |
|
 |
My Die Hard Switcher

|
Posted: Sat May 06, 2006 16:51 Post subject: |
|
|
| Quote: |
[15:49:50] + Attempting to get work packet
[15:49:50] - Connecting to assignment server
[15:49:51] - Successful: assigned to (171.64.122.112).
[15:49:51] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[15:49:51] Loaded queue successfully.
[15:49:52] Error: Got status code 503 from server
[15:49:52] + Could not connect to Work Server
[15:49:52] - Error: Attempt #3 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
|
Wat nu? |
|
| Back to top |
|
 |
Admiral Spockz Website Admin/Master

|
Posted: Sat May 06, 2006 18:48 Post subject: |
|
|
Uitzetten dat je WUs wilt hebben zonder deadline.
De servers die voor die WUs zorgen zijn nogal aan het bokken.  _________________ SoB Stats
R@H Stats
LC Stats! |
|
| Back to top |
|
 |
Pjabber Site Admin

|
|
| Back to top |
|
 |
CowArt Opoe2

Joined: 27 Oct 2004 Posts: 4707 Location: Knusterooierslaand
|
Posted: Wed Mar 28, 2007 20:41 Post subject: |
|
|
Voor het geval er nog mensen van plan waren mee te gaan doen aan de stampede, heb ik even de bezem door de FAQ gehaald. Her en der waren wat linkjes door de feiten achterhaald, met name door het verschijnen van nieuwe versies van de client, en de verplaatsing van de DPC-FAQ. _________________ Doe mij maar een espresso zoals het hoort: "Black as the devil, hot as hell, pure as an angel, sweet as love".
http://team-switch.myminicity.com/ |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|